Helgmys och fasansfulla skräckhistorier!

Får man börja den här torsdagskvällen med att skryta lite?
Var hos läkaren i förmiddags med Vera på rutinkontroll.. Allt såg jätte bra ut och dom färdigheter hon visade är sånt som dom brukar kontrollera vid 9 månader kontrollen!! =D Stolt! Hon är 7 månader..


Varför ska jag alltid göra allt i sista minuten?? Idag har jag haft fullt upp..
Först var det läkaren, sen var det hem och städa då vi får fin besök imorgon, klockan tre var tvättstugan bokad för att tvätta upp massa lakan.. Och så var jag tvungen att åka och handla också.. Så nu är jag bra färdig..
"Men oj stackars dig" tänker ni nu, "försök hinna med allt det där OCH ha ett heltidsjobb, du går ju ändå hemma på dagarna, din otacksama odåga!"
Men det ska ni veta gott folk, att när man har en sjumånaders som kryper runt benen och ständigt kräver din uppmärkasamhet, ja då tar allting dubbelt så lång tid!
Så idag har jag varit jätteduktig och förtjänar att krypa ner i nytvättade lakan.. mmm...


Det bästa jag vet just nu är att lägga mig i sängen inne på Veras rum och bara ligga och titta på henne när hon leker och utforskar.. igår kollade jag även igenom hennes sagoböcker för att ge min själv en nostalgitripp..
Alltså.... allvarligt... kommer ni ihåg sagorna vi växte upp med?? Dom är ju brutala så det skriker om det..
Stackars lilla Greta som skulle göda sin inlåsta bror Hans för att han skulle bli tjock och rund så att häxan kunde äta upp honom..
Eller lilla Rödluvan som lägger stenar i magen på den elaka vargen så att han inte ska orka resa sig utan falla ner och dö.. (Ok.. vargen förtjänade det sannerligen, men ändå..)
För att inte tala om Mio Min Mio och Bröderna lejonhjärta.. hua!
Nej du Vera.. Här är det Bullerbyn och Madicken för hela slanten!

Imorgon kommer svärmor upp från Gotland över helgen, mys.. Så imorgon blir det ikea, as usual, då dom inte har det på ön dom små liven..=)

Men nu är det sängen som aldrig förr!

Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0