Night from hell part 3

Tacka gud för att jag gick och la mig kl 21 igår och No more 7 o´clock rock!
Vera slocknade nämligen kl 19 igår kväll..
Klockan 01.47 vaknade jag av att hon står upp och skrattar/pratar i spjälsängen.. Tog upp henne och fick henne att somna i famnen men så fort jag lagt ner henne mellan oss så åkte ögonlocken upp igen..
Så mellan 01.48 och 03.24 så låg hon och pillade mig i håret, sprakade mig i ryggen, sparkade sin pappa i ryggen, gav mig några örfilar med sina fäktande tentakler, drog av mig några hårstrån och skrek mig i örat..
Då gick jag upp och gjorde iordning lite mat åt henne.. Den gjorde henne tröttare och hon sov sen till och från fram till 07.15, med 17 olika ställningar, den ena mer omänsklig än den andra..
För att beskriva min starkaste känsla just nu : Trött...



Jag är en jävel på att knäppa och framkalla kort, har dock lugnat mig lite jämfört med när hon var nyfödd.. Fick hem en bunt i går.. rooligt! Jag är en sån där snäll människa så jag tar ett ex antal kopior och skickar till dom i släkten som inte får träffa henne så mycket..
Väntar en massa förstoringar som borde komma idag.. Ska byta ut ett av korten till tavlorna i vardagsrummet.. Dags nu, på det som sitter är hon bara 6 veckor..



Min mamma har inte trott på mig när jag sagt att Vera säger mamma.. Konstigt nog så säger hon det nästan bara när vi är ensamma, så kan förstå att det verkar suspekt... =P
MEN, igår när vi gick ner till bilen, så sa hon det flera gånger, så jag drog upp mobilen, filmade, och drog iväg det till mamma.. Vad gör man inte??
Och inte nog med det.. Jag fick vittnen på att hon kan stå själv igår på öppna förskolan! Så duktig älskling! (dock bara några sekunder, men man måste ju börja nånstans)


Puss på er

Kommentarer
Postat av: Therese Lindberg

Heeej! Åhh ännu en blogg att läsa! :)

2008-10-04 @ 09:03:49
URL: http://thereselindberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0