En lördag i gemenskapens tecken

På lördag kommer jag att samla vuxenpoäng.. Alot!
Jag ska ta min kratta, min spade, min sopkvast, min gräsklippare, min skottkärra och min stråhatt och ge mig ut på gården och vara med på gårdsstädning.. Den ni!
Jag ska känna gemenskapen och värmen från alla mina grannar, jag ska knyta livslånga band och känna mig delaktig i en gemenskap..
För det är väl så en gårdsstädning går till?

Det känns lite sekt liknande och jag är lite rädd..
Då vi inte äger ett enda trädgårdsverktyg eller en skottkärra heller för den delen, så ska jag bara gå ner som jag är, möjligtvis med gummistövlar.. (nej just det, då dom är i stl 24 så växte jag säkert ur dom -83, möjligtvis -84)
Jag ska gå ner och göra rätt för mig, trots att jag inte ens slängt ett endaste litet godispapper på marken..
För om jag inte gör det, då måste jag hålla mig inne bakom stängda gardiner hela förmiddagen och får för guds skull inte gå ut på balkongen ens för att ta lite luft..
Jag ska med andra ord dra mitt strå till stacken, be till gud att Vera är på sitt skrikigaste humör och lämna sekten snarast möjligt..
Om det inte är så att jag faktiskt kommer att knyta livslånga band och känna mig som en del av en gemenskap, vilket är ytterst tveksamt..

Jag säger jag, Robin är i allra högsta grad delaktig i detta ångest moment, så VI ska ta hem några vuxen poäng på lördag..
Och när det är gjort ska jag åter igen inta rollen som den perfekta hemmafrun och avnjuta en middag i goda vänners sällskap..

Natti

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hehe, nej jag var aldrig ner dit igår. Det kom för mycket ivägen.



Hur länge är du mammaledig nudå? min ledighet tog slut 4e oktober.

2008-10-10 @ 14:51:11
URL: http://hennestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0