I den här familjen håller vi inte på med sånt..

I dag har jag varit omänskligt trött..
Vera ville gå upp 5.40 i morse men skicklig som jag är fick jag henne att somna om en timme till.. (skicklig, hmm.. tror snarare hon brås på mor sin..)
Så 6.40 gick vi upp och somnade sen om och sov mellan 8 och 10.
På eftermiddan efter att jag hade somnat typ 5 ggr under Våra bästa år gav jag upp och kröp ner till Vera och sov en timme till..
Still trött as hell..
Tror fortfarnade att jag börjar bli gammal och närmar mig klimakteriet..

Vi tog en uppfriskande promenad och sen tog vi bilen upp till ica.
Står i kön när det helt plötsligt uppkommer en doft som INTE går att förknippa med hallontårta..
Det är varmt, det är trångt, jag svettas.. Snälla älskade rara unge, INTE NU!!!
Jag ville bara sjunka genom jorden..
Vad gör man? Låtsas som att stinkbomben inte tillhör mig??
Säger högt och tydligt medans man viftar med handen framaför näsan: "Iuuu, vem är det som har släppt sig??"
Lämnar sina varor och går för att aldrig mer återkomma?
Byter blöja on the spot?
Ursäktar sig och meddelar att vi aaldeles strax är klara och förklarar att sånt här faktiskt händer..

Nej, jag gjorde inget av de ovanstående..
Jag stod kvar och såg cool ut och upptäckte till min stora glädje ett till barn i kön!
Åh, hur kunde jag ens för en sekund tro att MITT barn skulle kunna göra någon sådant..?? ;)
Jag andas ut, pulsen återgår till det normala och i samma stund är det min tur att betala..
När jag kommer ut i bilen och ska lyfta in henne vinklar jag henne lite snabbt och drar en sniff.. och återigen: Hur kunde jag tro att det skulle kunna vara Vera??? I den här familjen håller vi inte på med sånt..

Nej jag vet fortfarande inte vad det var, om det faktiskt VAR någon som släppt sig, om det VAR den andra ungen som behövde en ny blöja eller om det kanske tom VAR Vera som släppt en liten fis.. Eller var det jag?? Jag vet inte, lär aldrig få veta och jag har bestämmt mig för att släppa det nu..


Nu ska jag strax göra hemmagjorda pizzor på pitabröd i ugnen, sjukt gott..
Självklart har jag hemmagjord tomatsås också..
I´m soo good...


Ha en sjukt bra kväll alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0