Kossa?

17.45 idag svettades jag.. Jag tror jag är på väg att hamna i klimakteriet, bli en så kallad klimakterie kossa (vilket kommer att vara det exakt rätta ordet för mig när den dagen kommer), eller så är det efterskalvet efter den tiden då Vera bodde i min mage.. Kvinnliga hormoner..
I vilket fall så hade jag en mammig bebis hängandes runt benen, en klar maskin som väntade på att bli hängd, en middag för sex personer på spisen och två halvklara tårtor på bänken och till råga på allt så inser jag, när födelsedagsbarnet ringer och säger att hon är på väg, att jag inte slagit in hennes present..
På mig hade jag en urblekt tshirt och gråa mjukisbyxor med knän stora som fotbollar och håret hängade och håliga strumpor..
Så såg jag fortfarande ut när alla kom..

Maten var i alla fall god och tårtorna likaså..
Jag frächade till mig och fick på mig andra kläder och sen bar det av på bio.. MAMMA MIA..

Så nu sitter jag här lite halvt övertänd och fast besluten om att jag ska bli musikalartist.. (=S).. som alltid när jag sett en sådan..
Måste dock säga att svenska musikalen var snäppet bättre.. Fast den man ser först brukar ju kanske vara det?
Var hela 3 år sen jag såg den.. sjukt.. skulle lätt kunna se den nu igen.. DÅ var jag övertänd kan jag säga..
Imorgon när jag vaknar kommer det vara jag som poppar ABBA kan jag lova.. och jag kommer vara livrädd att någon ska stå och kolla på mig genom fönstret.. hehe..


Nu är det jag som ska kasta mig i sängen och sooova.. skönt som satan ska det bli...



       

The movie crew


Dagens hit: Mamma Mia!
Dagens shit: Klimakterie förvirringen


Sleep tight

Kommentarer
Postat av: Laura

Du hittade inge fulare bild?? :D

2008-10-09 @ 16:38:16
URL: http://laurah.blogg.se/
Postat av: Jenny

Inte på dig, nej... ;)

2008-10-09 @ 16:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0