Choklad muffins

Jag tog mig samman, gick in i köket och gjorde dessa underbara skapelser.. (jag kallar mina bakverk för det har jag märkt)..
Och sweet Lord, oh my...



Det var, för att citera Kishti, ett halleluja moment!


Måste bara dela med mig av receptet:

150 gr smör
2 ½ dl socker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl mjöl

Sätt ugnen på 175 grader.

Smält smöret i en kastrull.
Lyft av från plattan och rör ner socker, kakao och vanlijsocker.
Rör ner ett ägg i taget och sist men inte minst mjölet.
Klicka ut i små muffins formar.
Grädda i mitten av ugnen i 12-14 minuter.

Så lätt och så gudomliga..
Dom var kladdiga och fina, inte som vanliga muffins..
TRY IT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0