Vera min Vera

Vi höll oss vakna båda två.. Vera var väl mer gnällig än jag på slutet, men annars gick det bra.. Träffade två mammor som jag gick på babymassage med för några månader sen, så kul att se deras småttingar så stora!

Jag föll för Lillsjö förskola! Hade hoppats att jag skulle göra det, eftersom att den ligger närmst.. Hoppas verkligen att vi kommer in där.. är såå många barn i kö just nu och vi har sökt till april, vilket inte är den bästa tiden på året.. Januari och Augusti är bäst då barn slussas vidare till skolan och en ny drös kommer in.. Men ska vi få plats i April så krävs i princip att någon flyttar eller slutar av andra orsaker.. Känns jobbigt.. Kanske ska sätta oss ner och kolla igenom om vi inte ska försöka vara hemma med henne lite längre..



Kommentarer
Postat av: Therese Lindberg

Nedrans jobbigt det där med att ansöka om platser på dagis och skolor osv. Som tur är så har vi inte det problemet på Malta direkt. Allt är nästan privat. Så betalar så har man en plats typ..



Men vårt problem är att vi inte har en aning om hur länge vi ska vara här och högst troligen är det så att vi kommer flytta tillbaka till London när vi gjort Malta klart och där är det OMÖJLIGT att få plats... :S:S:S Dessutom så skulle vi typ ha behövt att sökt skola till Isabelle för 2 år sen, så vi får hoppas att vi ändå hittar nåt bra till henne... Well mycket att stå i!

2008-11-04 @ 16:13:37
URL: http://thereselindberg.blogspot.com
Postat av: SANDI

Vilket litet charmtroll!!! =)

2008-11-04 @ 20:11:45
URL: http://sandi81eriksson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Therese, jag förstår att ni har mycket att stå i, det där lät INTE kul.. Som tur är så verkar ju allt lösa sig till slut, och du verkar vara en sån där positiv människa, så du ska se att det löser sig fort..=)



Åh, tack Sandra!

2008-11-04 @ 22:38:09
URL: http://jennyforslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0