Lyx

Medans Vera plaskade i badet satt jag brevid och läste nya mama som lägligt nog damp ner i lådan. Det kallar jag LYX! Fanns en liten notis där Gwyneth Paltrow sa:
"Vi borde avskaffa alla högtider, det handlar bara om kommers och vi belastar miljön mer än normalt"
What?
Bara för att hon har råd att göra varje dag till julafton, eller midsommarafton, eller vad hon nu känner för för tillfället.
Men för oss andra dödliga så är ju högtiderna lite av milstolpar i livet.
Näe.. för första gången i mitt liv så blev jag nästan glad att jag inte har en massa pengar.
Tänk vad bra vi har det som kan uppskatta det lilla!
Som lite extra ost på pizzan tex..


När jag satt och åt lunch idag så kom Vera fram och sträckte upp sina små armar mot mig och sa "mamma".. Jag lyfte upp henne i knät och där satt vi en stund.. Där och då kände jag mig för första gången som en mamma, alltså verkligen som en mamma..
Jag fällde en liten tår, (av lycka förstås), torkade den snabbt, pussade den lilla på kinden och fortsatte med städningen..

Jag har nämligen dragit i gång mission storstädning här hemma.. tycker att jag gör det ganska ofta, men jag brukar liksom aldrig riktigt hinna färdigt.. Allt tar så mycket längre tid med dom små..
Det här inlägget har tagit mig ungefär två timmar att skriva..
Jag började när vi kommit ut ur badrummet efter badet...
Jag har alltså gjort en hel del under tiden..







Det är kul att hjälpa till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0