Pallknack och sömnbrist

Att 01.42 vara väldigt hungrig, väldigt, väldigt trött och med en fruktansvärd huvudvärk inse att nej, hon kommer inte att somna om.. Hon vill upp.. Det kan jämföras med när man vaknar upp bakis som en bäver av att klockan ringer och det är dax att åka till jobbet.. Alla som upplevt det vet att det är inte lekis! Ungefär så kändes det i natt.. När hon stökat runt i en halvtimme så gav jag henne mat och gick in och la mig med henne i hennes rum, hon somnade om i famnen innan vi passerat vardagsrummet, tack!
Stackarn var ju helt täppt och hade svårt att få luft, och då hon använder napp så kan ju vem som helst räkna ut att det blir en väldigt jobbig situation..
Fick väl iaf en eller annan timme sen i gästsängarna.. Har fortfarande huvudvärk och har numera bara ren ångest att behöva klä på oss och ge oss ner till förskolorna, det som skulle bli så roligt.. Vill hellre bara vara hemma och krypa ner i sängen igen om en halvtimme eller så.. Men men.. bara att bita i det sura som det så fint heter..

Jag funderar seriöst (?) på att köpa mig en badmössa i julklapp.. En sån där slickad sak som får en att se ut som Skalle-Per.. Mitt hår skulle må såå mycket bättre, då det väldigt, väldigt ofta får besök av ivriga små barnfingrar som har som mål att göra mig flint inom en snar framtid.. Det gör ont, det gör väldigt ont..

Så nu ska jag göra oss iordning och ge oss ut i kylan.. hoppas fan att det är värt det..

Kommentarer
Postat av: Therese Lindberg

I know the feeling :S

2008-11-04 @ 16:10:57
URL: http://thereselindberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0