Svälj era stoltheter och bli en bättre vän!!

Var hemma hos en kompis i helgen och drack, håll i er nu, drinkar! Inte bara öl och lådvin utan drinkar! Home made.. riktigt nice.. Vi var fyra tjejer och hade några intressanta och givande samtal..
En grej vi kom in på var det här med vänner vs partners..
I båda fallen är det ju relationer som man i de flesta fall "desperat" vill hålla fast vid..i alla fall borde.. 
Varför är man då mer angelägen att se till att relationen till ens partner funkar?? Varför är det lättare att låta en vänskapsrelation dala? Är det för att en partner har man bara en av, medans man har fler vänner? Är det "lite svinn får man räkna med"som gäller, eller hur är det egentligen?? Hmm.. ingen aning.. tycker det är jävligt synd iaf..
Borde inte båda relationerna vara mer eller mindre lika mkt värda? Fast på olika sätt förstås..
Kan ju bara tala för mig själv men jag är iaf dålig på att ifrågasätta vänner, man låter det liksom bara vara.. fast man vet att vänskapen tar mer och mer skada.. jag stör mig på saker, undrar över saker.. men ändå så lyfter jag inte på luren för att reda ut det.. dumt dumt dumt..
Är det bara att inse att dom relationerna helt enkelt inte är värd att kämpa för eller? Eller borde man svälja sin stolthet och bli en bättre vän? DET SKA JAG GÖRA!!!

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0