Första dagen i mitt bloggliv..

Vaknade imorse (för mig tidigt, tidigt..) av ett bökande och stökande från spjälsängen, inte det där gulliga jollrandet som man hört talas om, nej utan av ett bökande och stökande..
Springer ut i köket för att fixa iordning lite mat innan hon börjar skrika.. vill inte att sambon ska behöva vakna som är så duktig och arbetar så vi har mat på bordet.. (och så vill jag visa att det GÅR att ge henne det tidiga morgonmålet UTAN att engagera HELA familjen, men de ytterst få gånger jag bett honom göra det på helgen så jag fått sova lite längre, har han inte visat några som helst tecken på lära... :-D)
Trots mina två 10 kg säckar med grus i ögonen lyckas jag få i henne maten, rapar (inte jag alltså) och kurar ihop tätt intill den späda lilla kroppen och somnar om..
Efter 5 minuter börjar det.. panik... lägger försiktigt min hand över Veras ena öra medans madrassen dämpar ljudet för det andra.. Efter ca 15 sekunder (15 sekunder är lååång tid) slutar det äntligen och jag pustar ut, ler och kryper ihop igen.. Hann jag somna?? Tror inte det.. det är igång igen..fort upp med handen över örat.. Ytterligare 15 sekunder (ca).. HUR svårt kan det vara att lära sig att snooze knappen är LÄNGST UPP TILL HÖGER!!! Och VARFÖR måste man ha ett SAFARI ALARM????!! Fåglarna är ok.. men när dom där jävla elefanterna drar igång (typ 10 sekunder in i alarmet) då får jag hjärtklappning varje gång.. Dels av vrede för att han (min älskade sambo) inte kan lära sig att snooze knappen är längst upp till höger, utan han måste kisa mot luren lääänge innan han förmår sig trycka ner knappen.. och dels för att jag faktiskt blir lite rädd.. Har ni hört en elefent bräka(?) nångång?? Hua...
Same procedure every day...

Finns det något bättre än glada nyvakna bebisar?? Hmm.. tror inte det..

Regnar idag.. skööönt.. för då FÅR man vara inne och bara mysa. Och vädret ska bli bättre i veckan så då gör det ingenting att det regnar..


Dagens hit: Regnet
Dagens shit: Blekfeta lår

Kommentarer
Postat av: Laura

Oh dear jenny, samma här, samma här. Och jag måste tillägga att det där med snoozeknappar kan vara ett riktigt helvete o hitta ibland! :D

2008-06-30 @ 19:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0