Mors lilla Olle

Robin fick ett samtal av min far i går kväll, han och bror min hade varit och fiskat i nån bäck eller nåt, långt upp i de norrländska skogarna.. Plötsligt hör dom hur någonting knakar till i skogen och dom sätter sig på huk. Pappa får syn på..EN BJÖRN RYGG!! Sweet jesus, happy hallelulja, mother of lord! Då pappa reser sig gör björnen det samma och står på bakbenen 10-15 meter(!!) ifrån dom! Shit! Men efter några sekunder vänder den och springer in i skogen igen.. right where it belong! Puh... Satan.. inte för att jag för några pengar i världen skulle följa och fiska, men OM jag hade varit där.. då hade jag nog dött on the spot! Jag menar, det är inte nå söta bumbibjörnar (med tillhörande bakgrundsmusik) jag talar om, inte heller den snälla björnen i mors lilla olle.. Nooo... Utan store starke björnfar!! Hua
Pappa, kan ni aldrig mer åka och fiska??

Varit på stan i dag och köpt present till svärfar som fyller år, så idag blir det kalaaas!! Namnam..
Har köpt så mycket roliga saker hem, så nu längtar jag faktiskt till på onsdag när jag får kliva på båten och låta den ro mig i land (?).. fast som vanligt så kommer man väl längta tillbaka samma sekund man packat upp allt de roliga och inte vet vad man ska börja med.. Eller nej.. det kommer jag inte göra, längta tillbaka alltså.. har ändå varit här i tre veckor nu, och det stämmer faktiskt det man säger: borta bra men hemma bäst!!

Fan vad jag tycker synd om er som snart måste dra er tillbaka till arbetsplatsen, slå på era datorer och hjärnor igen och börja jobba!! Nästan så att jag har dåligt samvete för att jag slipper, men hey! Snart är det min tur.. och då är det inte en fyra veckors semester vi talar om, utan 14 månaders totalt arbetslugn.. PANIK!! (tänk inte på det, tänk inte på det, tänk inte på det)

Laura, jag håller tummarna för dig!
Cissi, en drink kväll på din balkong snart? Innan värmen försvinner från detta svenska rike.. Jag fixar sugrör:-D


Nu ska jag vila och hoppas på att min 4 dagars huvudvärk ska hoppa över till någon annan stackare..


Have a nice one!

Kommentarer
Postat av: Laura

haha, whats up med våra familjer och skogens djur?? :D

2008-07-28 @ 17:45:45
Postat av: Jenny

Dont know.. but oh so scary!

2008-07-28 @ 22:04:05
Postat av: Cissi

drink-kväll inbokad :)

Kommer dock inte ha någon wc efter helgen så vi får klura på hur vi löser detta ??? några förslag someone....?

2008-07-28 @ 22:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0