It´s about time!

MÅSTE försöka leva mer i nuet.. är så dålig på det, man längtar bara fram till det, och till det, eller har ångest för det och det som komma skall... varför inte bara leva HÄR OCH NU??? Jag tycker att det är super svårt, så tror jag att det är för dom flesta faktiskt.. Hur ofta är det inte man tänker tillbaka på något som man minns som sååå mysigt och roligt osv osv.. Men när man var mitt uppe i det så tyckte man bara att det kändes såå tråkigt/jobbigt, bara för att man såg fram mot något som skulle komma lite längre fram.. DUMT!!
Det bästa exemplet jag kan ge är när jag var gravid.. det var SÅÅ jobbigt på slutet och ÅÅÅ vad det var synd om mig, och KUNDE inte den där ungen bara ta och komma ut snart..?? Ja ni vet.. ni som var med på den tiden, NI VET... bara för att jag längtade så mycket efter bebisen så kunde jag inte njuta av graviditeten.. eller alltså..njuta är väl kanske inte rätt ord.. för fan vad jobbigt det var på slutet..men ni förstår vad jag menar..? Men NU när jag tänker tillbaka så var det verkligen en underbar tid (för det är det ju), varför ska man ha så BRÅTTOM???? Vera, lilla söta, kan du inte hoppa in igen? Bara för en dag eller två??
En annan sak är att jag ska börja jobba igen i januari (fan, vi skulle ju aldrig mer prata om det sa vi ju), och istället för att tänka att "åh, det är hela 4 månader kvar, skööönt", så tänker jag "jävla skit, det är bara fyra månader kvar, panik!!" Och vips så är jag där! Går nog fortare än vad jag kan tänka mig.. PANIK, vill ju vara hemma med min tös forever!!! Men tar jag vara på mina dagar här hemma?? Nooo... Nu längtar jag tills köket blir klart om nån vecka eller två.. Och så längtar jag till julen osv osv... Varför inte bara längta tills imorgon bitti när det är en helt ny underbar ledig dag??! Nej det går inte..:-S Vad säger ni gott folk?? Ska vi försöka leva i nuet och uppskatta det vi har??!! Well, its about time!!


Det går super bra med min mission.. Fick låna boken "äntligen smal" av Laura, skriven av Allen Carr, som även skrev "äntligen rökfri" (också bra bok)..
Alltså den där karln.... han är smart... han är jävligt smart... och han verkar vara så där äckligt lycklig och tillfreds med sig själv.. han och den där jobbiga blonda tösen borde gå på blind date.. vad heter hon?? Törn...?  Törnqvist nånting?? Haha.. match made in heaven!
Iaf.. så har börjat läsa den, och jag gillar den.. tror det här kommer gå super bra.. har aldrig någonsin i hela mitt liv behövt fundera på vad jag äter och har levt därefter, så det här är nytt för mig, men som sagt, det kommer nog gå bra.. med lite hjälp av Allen Carr så....:-D
Nu ska jag krypa ner i soffan och läsa i den lite..

Dagens hit: Lauras visit
Dagens shit: Ångest


Natti natti

Kommentarer
Postat av: Laura

du har så fruktansvärt jävla rätt!

2008-08-15 @ 22:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0