Älskade unge

Lååång dag idag... as usual... (fast konstigt nog så känns det som det var tre timmar sen man gick och la sig sist varje kväll när man kryper till kojs)
Vera börjar bli extremt krävande.. Hon vill vara med mig heeela tiden.. Gnäller så fort jag sätter ner henne, spelar ingen roll vad jag gör för att roa henne.. hon vill sitta i famnen helt enkelt.. Fast ibland kan hon hitta nåt väldigt roligt som hon kan sitta med måånga minuter.. Tror jag måste köpa nya roliga leksaker, eller leta runt ordentligt här hemma efter saker hon kan få ärva.. Vet iaf att hon är inne i en fas just nu som är väldigt mammig.. har precis kommit underfund med att mamma (eller pappa förstås) faktiskt kan lämna henne och gå iväg.. Och det är så hemskt, för när man gör det, sätter ner henne och lämnar rummet, då kommer hon storgråtandes efter, kryper och ålar sig om vartannat för att fort fort komma fram och krama mammas ben.. Och har hon tur så blir hon upplyft och då lägger hon huvudet på min axel, suckar djupt och är återigen världens lyckligaste.. Så man kan ju inte annat än att bära och bära.. Det är ju faktiskt väldigt mysigt, och det är ju som sagt bara en period just nu.. Älskade unge....

Vi har varit ute på TVÅ promenader idag.. En "powerwalk" på förmiddagen och en långpromenad med laura på kvällen.. väldigt trevligt..
Känner mig otroligt smal och smärt! (eller smäcker som laura hade sagt ;-) )
Har verkligen kommit in i det sundare levendet (?).. Känns super bra, har gått två veckor nu och förutom pizzan (laura tvinga mig) i söndags så har jag inte ätit varken godis eller druckit läsk..(Drack inte ens läsk till pizzan) (som by the way inte ens var särskilt god, hade kunnat tatt en sallad)  Skulle vara rikrigt jävla nice med en stor påse karamellkungen, men inte så nice att jag skulle köpa det.. Som sagt, har kommit in i det här nu, och det känns braaa!!


Laura sov här i lördags, det var myyys att ha dig här hela söndagen!!


Nu ska jag äntligen krypa till kojs!


Dagens hit: Promenation
Dagens shit: Damm damm damm (men det är quite alright, för det kommer att bli AWESOME)


Natti

Kommentarer
Postat av: Laura

Jävligt mysigt! Och tvingade? TVINGADE??? HAHAHA värsta jag hört!! :D

2008-08-20 @ 23:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0