Åkt buss idag

Jag har åkt buss idag. Buss... jag... Jag har inte åkt buss på många år.. När jag åkte senast kostade en remsa 145 kr och man kunde betala med kontanter.. Jag var så arg på vädergudarna i förmiddags när jag till min fasa såg att det regnade.. hade ju sett fram emot min långpromenad i strålande sol från en klarblå himmel.. Jag menar, det är ju faktiskt augusti.. ska inte det vara en högsommar månad??? Va??? Nej så det var bara att snällt gå in på sl.se och kolla hur i helvette man åker buss nu för tiden.. och med BARNVAGN!! Panik....Å jag var så bitter.. så bitter på min bil som aldrig ställer upp för mig, så arg på den skeva tysken som skulle ha haft växellådan klar för en vecka sen, så arg på Robin för att han hade tagir sin bil til jobbet på morgonen.. Varför skulle han börja jobba just den här veckan????? Var fan nästan så jag ringde till nån i mammagruppen för att meddela att jag inte kunde komma idag.. men vad skulle jag ha sagt?? "Jag har ingen bil och vågar inte åka bussen.." Det var ju precis så det var, men det berättar man ju inte för nån om man har nått bakom pannbenet.. (observera att ni inte räknas)
Nej, så det var som sagt bara att gå in på sl.se.. kolla upp hur man gjorde med det där sms-grejen.. ok, knappar in nummret och har därmed blivit av med (bestulen på skulle jag vilja kalla det) 30 kr! 30 kr är inga pengar men det är irriterande att få det på telefonräkningen sen..
Blev lite lugnare när Robin förklarade att dom där trappstegen är ett minne blott, och nu för tiden kan dom faktiskt sänka bussen så man kommer på med barnvagn..

Stressad som jag var småsprang jag ner till busshållplatsen, men en tack och lov tyst och snäll bebis.. Hungrig som hon var trots att hon totalvägrade äta hemma innan vi gick så var jag livrädd att hon skulle gapskrika hela bussresan.. men jag fick faktiskt i henne mat i väntan på bussen (eftersom jag var tidig och inte alls hade behövt stressa så hann jag det... tidspessimist)
När jag ser bussen komma ställer jag mig upp, försöker se cool och världsvan ut, trots att jag var supernervös.. (varför egentligen??? Tönt Jenny) Kliver på bussen och ställer vagen på lämpligt ställe (det är inte längre plats för två barnvagnar med tillhörande säten, som det var i bussarna förut, ni vet i mitten där man klev på), en liten, liten yta med tre nedfällbara stolar som jag totalt blockerade med vagnen.. vad skulle jag ha gjort då?? Hur har dom tänkt egentligen??? Pulver...!!
I alla fall.. trycker ner vagnbromsen och går (as in vinglar, fram, fortfarande med den världsvana framtoningen) och sträcker glatt fram min mobiltelefon för att visa busschauffören att jag minsann gjort rätt för mig..
- haha, har du inget barn i vagnen??!!
Jaha, det är alltså tydligen gratis att åka buss när med barnvagn... *pinsamt*
Så nu är man 30 spänn fattigare och det där med att se världsvan och cool ut gjorde ju bara att jag dessutom blev fattig på trovärdighet...
NO MORE BUSSES  FOR ME!!! (inte med barnvagn that is)


Well well.. kom ju iaf upp till centrum tillslut och fick träffa mina mammor och deras små gobitar.. Och jag kan ju säga att INGEN av dom andra (två) barnen var ens i närheten av Veras alla färdigheter.. och ... återigen... så fick man sitta där och vara stolt som aldrig förr!!
Du e såå duktig hjärtat!!!

Nu ska världens stoltaste mamma  ta och fixa lite käk till världens duktigaste tjej och sen röja lite i köket, för ikväll gott folk, börjar extreme home makeover.. Robin och Jesper ska slå ut väggar, bygga nya, kakla, byta bänkskivor.. ja vi ska få ett helt nytt kök helt enkelt och det känns såå sjukt kul!

Så so long!


Dagens hit: Oh Vera min vera, och köks starten
Dagens shit: "haha, har du inget barn i vagnen??"

Kommentarer
Postat av: laura

HAHAHAHAHA!!

2008-08-18 @ 16:33:27
Postat av: Jenny

Skall tillägga att bussen var, om inte full, så fan inte långt därifrån...

2008-08-18 @ 16:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0