Sjukstuga

Om man fryser när man står i en näst intill kokhet dusch.. är man sjuk då??
Det är i det här stadiet jag lyfter upp luren, ringer chefen och säger: Hörru, jag tänker inte jobba i dag...
Ehh.. eller rättare sagt: Jo hej, jag är *host* jätte dålig, kan tyvärr inte komma in idag, men jag lovar att komma tillbaka så fort jag bara kan.. och jag är inte som alla andra, jag är verkligen sjuk *host*.. Tack, puss, hej!
Eller ja.. inte riktigt så heller, men typ.. jag ringer och sjukanmäler mig helt enkelt.. och jag är inte den som är hemma för lite hosta..
ÅÅhh, jag tycker så synd om mig själv så jag vill bara gråta!
Dom som känner mig vet att när jag blir sjuk, då blir jag sjuk, och alltid utan förvarning, det kommer som en blixt från en klarblå himmel och gör mitt liv till ett helvete ett par dagar..
Och det är ju inte så att jag kan ligga under täcket med en kopp te och kolla dvd boxar hela dagarna heller, nej utan jag måste ta hand om en snart 7 månaders sjukling också.. Och den lilla stackarn kan ju inte ens snyta sig, så henne är det ju hundra ggr värre för... Och hon är konstant trött eftersom hon inte kan sova då hon inte får nån luft.. Vilket betyder att jag inte heller får någon sömn.. Fast nu ljuger jag lite, för klocken tre idag fick jag henne äntligen att somna och sen var jag snabb att ta ut nappen så hon kunde andas med munnen.. och thank god, det lyckades.. hon sov i 2 timmar, och det var dom ljuvligaste 2 timmarna på flera dar.. Då låg jag i sängen med täcket uppdraget (dock inget te) och sov först en stund och låg sen och kollade på tv!! Bara det var lyx.. vet inte när jag kunde se ett helt program från början till slut senast.. Nu blev det 4e avsnittet i första säsongen av One tree hill... Me like!!
Ska FÖRSÖKA följa det..


Dagens hit: Det låånga badet med senaste nummret av Föräldrar och barn.. Heavenly
Dagens shit: Gissa...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Krya på er forT!!! Kram från Åsa & Hugo

2008-08-28 @ 23:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0