Fy på mig!

Så sjuukt pinsamt!!!!

Jag har missat en läkartid till Vera!
Det händer liksom inte.. jag skäms så mycket!
6 månaders kontrollen var i förra veckan och VI VAR INTE DÄR!!!
Det är inte jag... jag som trodde jag hade FULL koll på alla tider vi har framöver...
Dålig jag är!!!

Pratade nyss med Barnmorskan som har hand om mammagruppen, hon som berättade för mig att dom hade saknat Vera förra torsdagen..
-Nehe du, nu har ni nog tagit fel, sa jag bestämmt, den 4e september har vi en tid!
Sen sneglade jag ner i vår lilla journal och höll på att DÖ!
Iaf... pratade med henne nyss (borde förstås ringt tidigare, men det där med telefontider på 30 minuter på morgonen är inte riktigt min grej) och jag blev så glad, för hon sa att Vera var ju den mest aktiva bebisen i mammagruppen och kröp och  hade sig som aldrig förr.. Så det gjorde ingenting att vi missat den kollen.. Vi fick en senare tid bara.. den huvudsakliga anledningen till läkarkollen är att kolla så att höfterna funkar som dom ska.. och iom att vera kröp och stod så var det ju ingen fara på den fronten, och det hade ju hon sett.. *stolt*
Det sjuka var att på henne verkade det som att det var jätte vanligt att fokl inte dök upp.. Att det var vardagsmat liksom.. SJUKT!!
Klart att man dyker upp eller hör av sig om man fått förhinder.. Det är ju för BARNENS SKULL som dom sitter där nere...
(Eller så får man hjärnsläpp som jag, men då SKÄMS man väl iaf??)


Nu ska vi läsa Kicki teddybjörn och sen ska vi gå ut och gå!


(Jag HATAR blött hår.. funderar seriöst i typ 5 sekunder på att raka av mig skiten efter varje dusch.. USCH, så fruktansvärt obehagligt)


Have a nice one

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0