Du vet att du är mamma (i min värld) när...



...du inte längre kan sova en timme eller tre efter jobbet.
...du inte längre kan vara uppe hur länge du vill, trots att det är fredag eller lördag.
...du inte längre kan göra vad du vill, när du vill.
...du inte längre vill göra det du ville förut.
...du ser fram emot att gå upp på morgonen. (observera att det är känslor på kvällen och sällan samma när timmen väl är slagen)
...du inte längre bryr dig om saker som betydde så mycket förut.
...du inte ens i din vildaste fantasi kan förstå hur du kunde vara lycklig innan du blev mamma.
...du hellre kollar på barnkläder än kläder till dig själv.
...du kan tänka dig att jobba på dagis, helt gratis!
...du får ut mer av ett besök på öppnaförskolan än en sväng på krogen.
...inte inte ens kommer ihåg när du var på krogen senast.




Kommentarer
Postat av: Sandra

Amen to that!

2009-02-21 @ 23:04:51
URL: http://hennestankar.blogg.se/
Postat av: Cissi

jag vill oxå !!!

(jättefin bild på er två )

2009-02-22 @ 15:45:34
URL: http://celiah.blogg.se/
Postat av: tania

...sova en timme jobbet. - det längtar jag till.

...inte kan göra vad du vill, när du vill. Det saknar jag.

...du ser fram emot att gå upp på morgonen. (observera att det är känslor på kvällen och sällan samma när timmen väl är slagen)- AMEN!

...du hellre kollar på barnkläder än kläder till dig själv. " det här är en söt body.. undrar om den finns i vuxen storlekar med?"



Hur mycket kläder behöver barnen? och hur kommer det sig att man vet allt om dem, gällande storlekar men inget om sig själv knappt? Aj då kommer jag inte i M som jag hade innan??

2009-02-25 @ 14:30:20
URL: http://taniasbrain.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0